Športna aktivnost

Vloga magnezija pri gibanju

Gibanje urejata dva sistema – živčevje in mišice. Živčna celica prenese signal, da bomo naredili gib, do mišične celice, ki gib izvede, tako da se skrči ali sprosti. Magnezij je potreben za prenos signala in za krčenje mišičnih celic. Če ga v telesu primanjkuje, so živčne in mišične celice preveč aktivne, kar povzroči neželene gibe, kot so trzanje mišic (npr. očesne veke, ustnih kotičkov), mišični krči in občutek napetih mišic.

Zmagovalni mineral za večjo zmogljivost

  • Z več kot 0,75 mmol/l magnezija v krvi boste brez krčev pretekli 10 km.
  • Z več kot 0,85 mmol/l magnezija v krvi boste brez krčev pretekli maraton.
  • Z več kot 0,85 mmol/l magnezija v krvi boste pri treningu hitro pridobili kondicijo.

Pri športu se potrebe po magneziju povečajo

Pri športnih aktivnostih se magnezij skupaj z ostalimi elektroliti pospešeno izloča s potenjem in urinom, zato se potrebe po njem povečajo. Magnezij ima pomembno vlogo pri presnovi glukoze v mišičnih celicah, zato moramo poskrbeti za dodaten vnos. Ker za to pogosto ne poskrbimo, se pri telesni aktivnosti hitreje utrudimo. Telo najprej črpa lastne zaloge magnezija, zato se lahko posledice pomanjkanja (npr. nočni krči) pokažejo z zamikom. Za obnovitev zalog v telesu je potrebnega več časa, samo enkraten vnos tega minerala ne zadostuje.

Za ustrezno telesno pripravljenost športnikov je priporočljiv vnos magnezija med 300 in 600 mg na dan.

Vitamin B2 dopolnjuje delovanje magnezija

Vitamin B2 podobno kot magnezij sodeluje pri pridobivanju energije iz hrane. Če ga primanjkuje, je pretvorba maščob v energijo za polovico počasnejša. Že 40 minut športne aktivnosti, denimo aerobike ali teka, podvoji potrebe po vitaminu B2, ki sodeluje pri razgradnji maščob. Zaradi nepravilnega izgorevanja maščob se hitreje utrudimo.

Vse avtorske pravice pridržane. Krka, tovarna zdravil, d. d., Novo mesto